AEBERSOLD, J. A. & FIELD, M. L. From Reader to Reading Teacher. Cambridge: Cambridge University Press. 1997
BAYM, Nina; LEVINE, Robert S. (Ed.). The Norton Anthology of American Literature: Eighth International Student Edition. WW Norton & Company, 2011.
COSSON, R. Letramento literário: teoria e prática. [2. ed.]. São Paulo: Contexto, 2014.
DUFF, A.; MALEY, A. Literature. New York: Oxford University Press. 1990.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4. ed. London, GB: Pearson, 2013.
GREENBLATT, Stephen; CHRIST, Carol T. (Ed.). The Norton anthology of English literature. WW Norton & Company, 2012.
JORDÃO, C. M. (org.). A linguística aplicada no Brasil: rumos e passagens. Campinas: Pontes Editores, 2016.
JORDÃO, C. M.; MARTINEZ, J.Z.; HALU, R. Formação 'desformatada': práticas com professores de língua inglesa. Campinas: Pontes Editores, 2011.
LANKSHEAR, C; KNOBEL, M. New literacies: everyday practices and classroom learning. 2nd ed. New York: Open University Press, 2009.
OLIVEIRA, L. A. Aula de inglês: do planejamento à avaliação. São Paulo: Parábola Editorial, 2015.
PAIVA, V. L. M. O. Práticas de ensino e aprendizagem de inglês com foco na autonomia. 2. ed. Campinas: Pontes Editorial, 2007.
PENNYCOOK, A. Critical applied linguistics: a critical introduction. Lawrence Erlbaum, 2001.
RAJAGOPALAN, K. Por uma linguística crítica: linguagem, identidade e a questão ética. São Paulo: Parábola Editorial, 2003.
ROJO, R. H. R. Escol@ conectada: os multiletramentos e as TICs. São Paulo: Parábola Editorial, 2013.
ROJO, R. H. R.; MOURA, E. Multiletramentos na escola. São Paulo: Parábola Editorial, 2013.
UR, P. A Course in Language Teaching: Practice and Theory. Cambridge: Cambridge University Press, 1996.