CANAGARAJAH, A. Suresh. Translingual practice: global englishes and cosmopolitan relaons. New York: Routledge, 2013.
COSSON, Rildo. Letramento literário: teoria e prática. 2. ed. São Paulo, SP: Contexto, 2014.
JORDÃO, Clarissa Menezes; MARTINEZ, Juliana Zeggio; HALU, Regina Célia. Formação 'desformatada': práticas com professores de língua inglesa. Campinas, SP: Pontes, 2011.
LANKSHEAR, Colin; KNOBEL, Michele. New literacies: everyday practices and classroom learning. 2. ed. New York: Open University Press, 2009.
PAIVA, Vera Lúcia Menezes de Oliveira e. Práticas de ensino e aprendizagem de inglês com foco na autonomia. 2. ed. Campinas, SP: Pontes, 2007.
PENNYCOOK, Alastair. Critical applied linguistics: a critical introduction. Lawrence Erlbaum, 2001.
ROJO, Roxane Helena R. Escol@ conectada: os multiletramentos e as TICs. São Paulo, SP: Parábola, 2013.
ROJO, Roxane Helena R.; MOURA, Eduardo. Multiletramentos na escola. São Paulo, SP: Parábola, 2013.
TAKAKI, Nara Hiroko; MACIEL, Ruberval Franco (Org.). Letramentos em terra de Paulo Freire. 2. ed. Campinas, SP: Pontes, 2015.